San Diego-Mexico

Längesen vi skrev nu men det finns inte riktigt tid för att skriva. Sol och bad tar för mycket tid. Sen sist har vi gjort en del. Det var regn för två dagar sedan då satt vi och hade det grymt tråkigt. Funderade på att dra över till Mexico dagen efter för att ha något att göra. Wabbe var lite tveksam, men han ångrade sig och hakade på. Vakanade upp dagen efter och drog till gränsen. Det var inga problem att ta sig in i Mexico vi behövde inte ens visa pass, det var snurrgrindar in i landet och inte en enda vakt. Trodde faktiskt att det skulle se ut som i USA men det var helt fel. Även om det bara är en betongmur som skiljer länderna är det en enorm skillnad. Det var skitigt och såg helt övergivet ut, det märktes att Tijuana, Mexico hade haft sina glansdagar. Staden är känd för billig sprit, strippklubbar och att man kan köpa läkemedel receptfritt. Gick runt där ett tag, jag kände mig hemma eftersom alla pratade spanska med mig och dom verkade inte förstå att jag inte är mexxare. Wabbe stack väl ut mer än mig med sitt ariska utseende och sin guldskimrande ansiktsbehåring. När vi var nöjd skulle vi knalla tillbaka till USA igen, vilken visade sig skulle bli ett problem. Vi gick tillbaka till gränsen och möts av en kö som är ca 3 km lång. Det skulle ta lätt en hel dag att kunna ta sig tillbaka eftersom varje person genomsöktes. Vi träffade en gubbe som skulle köra oss över gränsen för $5. Hoppade in i minubussen, det tog ca 2 timmar att ta sig över med den. Det roliga var att gubben glömde att ta betalt av oss. Pengarna som vi skulle betala minibuss gubben gick till ett varsitt 6-pack öl istället. Det var Mardi Gras fest här på hostelet på kvällen så det var fullfart hela kvällen. Resten av dagarna har spenderats på stranden. Igår tog vi en vända med bilen i stadens finare områden , shit vilka hus. Kanske ska nämna för alla oroliga där hemma att vi inte har sett skymten av någon tsunami som skulle slå till här än. Vi ses

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läste erat blogg och ni har det mys,Ni kan kanske skänka 1 dollar till en fattig för att kompensera ha det bra och sköt om er kram

2011-03-12 @ 10:58:12
Postat av: syster

fan va king och åka till mehiiikoo. haha palla lifta med random gubbe över gränsen. fett farligt! puss

2011-03-13 @ 13:05:57
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: nurettin

engin p. com

2011-03-15 @ 08:32:52
Postat av: tomas

haha, jag dör :D



"Wabbe stack väl ut mer än mig med sitt ariska utseende och sin guldskimrande ansiktsbehåring. "

2011-03-16 @ 18:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0