Miami [Maj:äääämi]

Engin hade hoppats att Will Smith skulle stå vid dörren till Hostelet och välkomna oss med sin berömda låt (den bör väll alla känna till?) men istället möts vi av ett party utan dess like. Vi fick vässa armbågarna och musta oss förbi alla törstiga människor som tydligen inte såg att det hängde två gigantiska väskor på våra ryggar och svettpärlorna som dröp i våra ansikten.
Innan jag fortsätter vill jag bara flika in att vi satt brevid en äldre dam på flyget från Charlotte (var tydligen tvungen att mellanlanda också... illa!) till Miami, som hette Barbara. Hon bodde i San Fransisco men skulle hälsa på en vän här i Florida [Flöööö:rida]. När jag stod och skulle plocka av väskorna från bandet på flygplatsen medans Engin mystiskt försvann i fem minuter(?) dök hon upp igen och gav mig hennes nummer. Hon erbjöd oss att gå en gratistur på hennes arbete hemma i S F. Stället hon arbetade på var tydligen "Museum of Modern Art". Vi får väll se om man slår henne en pling.
Idag har vi varit uppe sen 09:00. Åt en stadig frukost som bestod av två Nutella-mackor och en kopp rivet kaffe. När vi klev ut från hostelets ytterdörr var solen ensam där uppe på himlen men så fort vi kom till stranden fick den besök av ett tjockt molntäcke. Vädret har varit växlande hela dagen men solen har definitivt tagit bra, det är Engin ett vandrande exempel på. I skrivande stund skulle han gå upp på rummet och smörja in sig i massa olika krämer som han håller gömda i sin necessär.
Ikväll verkar det vara fest igen här så vi följer nog med och sticker in huvudet på några klubbar!
Sola lugnt där hemma!

Kommentarer
Postat av: Zirath

Shit va laskigt. Jag var pavag att skriva till er idag att ni skulle dra till MoMA (Museum of Modern Art) i New York, men ni hade redan dragit dar ifran iaf :) Men dra dit nar ni ar i SF!

2011-02-10 @ 00:05:49
Postat av: deniz

var försiktiga i solen små barn.

festa inte för mycket.

drick vatten.

gå på tantens muséeum.

p.u.s.s.

2011-02-10 @ 11:31:56
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: mor ylvie

hej mina barn. jag saknar er sköt om varandra. puss mor

2011-02-10 @ 17:07:24
Postat av: nurettin

san quentin mi orasi? yooooo daha florida'dasiniz

2011-02-13 @ 10:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0