6 timmar vandring i Singapore!

Hej barn. Idag vaknade vi upp av halsont pga av AC'n i rummet hade nästan hamnat på minusgrader. Efter lite frukost och te mådde vi genast mycket bättre. Vi tog en karta i handen och började gå, gå och gå. Planen idag var att ta oss till centrum. Vi såg en enorm byggnad som hade en båt på taket. Nu i efterhand vet vi att byggnaden heter Marina Bay Sands. Om några år kommer vi nog inte känna igen staden eftersom dom reser nya byggnader hela tiden här. Vi drog in på ett köpcentrum också. I bottenplan hade de gjort en stor hockeyplan som man kunna åka skridskor på, hur onödigt är inte det? Det blev en vätskepaus på en bar i närheten av tunnelbanan innan vi drog till Arabstreet. När vi kom fram till Arab Street kände vi oss hemma, iallafall Engin. Det var som att komma till mellanönstern. Vi såg ett turkisk cafe´ där Wabbe fick avnjuta sin första turkiska kaffe. Det blev ett besök in i en moskén där vi fick dra på oss ett blåställ för att komma in. Vi lyckade även hitta ett svenskt cafe i självaste Arab Street, känns lite fel eller? Det har varit en helt fantastisk dag med många upplevelser.

Kommentarer
Postat av: syster

SHIT vad vagabon-stil ni har fått! skägg och grejer, engin långt hår! låt det vara. fint. haha snackade dom turkiska på turk-fiket? kul att du kände dig hemma bror, det är väl det närmsta du kommer turkiet just nu tyvärr. hahahaha. PUSS OCH KRAM saknar er massa. kom hem och ät kebab i mammas soffa snart.

2011-06-21 @ 17:19:18
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: syster

SHIT vad vagabon-stil ni har fått! skägg och grejer, engin långt hår! låt det vara. fint. haha snackade dom turkiska på turk-fiket? kul att du kände dig hemma bror, det är väl det närmsta du kommer turkiet just nu tyvärr. hahahaha. PUSS OCH KRAM saknar er massa. kom hem och ät kebab i mammas soffa snart.

2011-06-21 @ 17:20:20
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: mor och lillebror

Hej mina barn det går inte nöd på er.Jag saknar er mycket men samtidigt vet jag att att ni har det bra och då mår vi bra här .Njut och det är kul att ni delar med er era upplevelser.ha det gått Rocky

2011-06-22 @ 00:03:38
Postat av: mor och lillebror

Hej mina barn det går inte nöd på er.Jag saknar er mycket men samtidigt vet jag att att ni har det bra och då mår vi bra här .Njut och det är kul att ni delar med er era upplevelser.ha det gått Rocky

2011-06-22 @ 00:05:03
Postat av: Engin

Hej familjen! Vad roligt att ni går in och kommenterar vi drar till Malaysia idag klockan 12:00 vår tid. Svensk tid blir det 06:00 på morgonen. Saknar er!

2011-06-22 @ 04:50:51
Postat av: Damla

Mina stenkast, kul att ni bloggar mer. Ha så kul i Malaysia ta med mig NeXT time! Pussssssd

2011-06-22 @ 13:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0