Mot Bangkok

Hej KIDS!
Efter 5 fartfyllda dagar i Kuala Lumpur så är det dags att ta tåget till Bangkok. Liksom Singapore har Malaysia varit hur bra som helst fast det är mer kaos på gatorna. Ikväll tar vi natttåget till Penang och byter därefter till tåget som ska ta oss till Bangkok. Vi blir i Bangkok i några dagar innan vi hoppar på nästa tåg till Chiang Mai där vi ska möta upp vår engelska vän som väntar på oss där. Vi ses.

Tack Singapore!

Hej alla GLIN där hemma! Igår blev det en fartfylld dag igen. Vi rörde oss mot de olika templen i Little India och det var grymt att se. Under de senaste dagarna har vi nog gått 20 km. Eftersom vi har gått runt i flip-flops är våra små fötter förstörda, men det är de värt. Vi köpte biljetter till Malaysia och det blir en bussfärd på ca 6 timmar. På kvällen drog vi ner till Marina Bay och fick några shyssta bilder. Innan vi rörde oss hemåt var vi tvungen att prova den berömda drinken Singapore Sling. Det var ingen höjdare, smakade vatten och körsbär. Kvällen avslutades med några kalla Tiger på terrasen här på vårt boende. Nu ska vi packa ihop oss och dra. VI SES!

6 timmar vandring i Singapore!

Hej barn. Idag vaknade vi upp av halsont pga av AC'n i rummet hade nästan hamnat på minusgrader. Efter lite frukost och te mådde vi genast mycket bättre. Vi tog en karta i handen och började gå, gå och gå. Planen idag var att ta oss till centrum. Vi såg en enorm byggnad som hade en båt på taket. Nu i efterhand vet vi att byggnaden heter Marina Bay Sands. Om några år kommer vi nog inte känna igen staden eftersom dom reser nya byggnader hela tiden här. Vi drog in på ett köpcentrum också. I bottenplan hade de gjort en stor hockeyplan som man kunna åka skridskor på, hur onödigt är inte det? Det blev en vätskepaus på en bar i närheten av tunnelbanan innan vi drog till Arabstreet. När vi kom fram till Arab Street kände vi oss hemma, iallafall Engin. Det var som att komma till mellanönstern. Vi såg ett turkisk cafe´ där Wabbe fick avnjuta sin första turkiska kaffe. Det blev ett besök in i en moskén där vi fick dra på oss ett blåställ för att komma in. Vi lyckade även hitta ett svenskt cafe i självaste Arab Street, känns lite fel eller? Det har varit en helt fantastisk dag med många upplevelser.

Hej då Australien, Hej Singapore!

Som ni kanske redan vet har vi lämnat Australien efter ca 3 månader där. Vi befinner oss just nu i Singapore och det känns som att det är 100 grader ute. Eftersom vår kamera tog självmord ute på Fraser Island var vi idag på det största köpcentrumet för elektronik här i Singapore. När vi kom in möttes vi av alla möjliga skojjare. Vi hade förväntat oss rena fina butiker men det var KAOS. Alla lurade varandra och verkade vara nöjd med det. Vi köpte tillslut en kamera och drog tillbaka till vårt boende. När det var dags för lite bilder fungerade kamerajäveln inte. Vi blev ruggit trött och hoppade på bussen igen och drog återigen till Sim Lim Square för att byta ut kameran. Nu har vi en ny kamera och förhoppningsvis fungerar den lite bättre. Flygresan från Australien till Singapore var helt fantastiskt. Vi flög med Emirates och det kändes som att man var en oljeshejk. Istället för det traditionella flygplansmaten fick vi istället en meny där vi fick beställa vad vi ville, araberna kan sin sak. Vi blir här i några dagar till sen styr vi skutan mot Malaysia och Kuala Lumpur. HEJ!

Vi är i Cairns!

Nu var det längesedan vi skrev igen. Efter att vi lämnat Noosa Heads drog vi till Hervey Bay för att åka ut på Fraser Island. Det roliga är att vi slapp betala för Fraser Island eftersom det blev någon miss i kommunikationen mellan folket i kassan. Det enda negativa med Fraser Island var att vår kamera och telefon blev mördad av havet, men som tur är klarade sig alla bilder. Lägger upp lite bilder istället för att skriva massa så får ni där hemma skapa er en egen uppfattning. Vi kom tillbaka till Cairns igår eftermiddag efter 3 dagar ute på det stora barriärevet.Vi lånade en undervattenskamera också, slänger upp lite sånna bilder till er.Biljetten till Singapore är bokad och vi flyger från Cairns den 18/6. Vi sies