Flagstaff - Las Vegas

Vi börjar dagens inlägg med det klassiska "Hej bloggen". Nu var det ett tag sen vi skrev igen, har inte hänt så mycket sen sist. Vi åkte iallafall från Albuquerque efter en natt vidare till Flagstaff ca 5 timmars bilkörning. Väl framme i Flagstaff checkade vi in på det SÄMSTA motelet i hela USA. Kommer in i rummet av att det låter som att kranen i badrummet är igång men det var det inte. Det forsade ner vatten från taket rätt ner på heltäckningsmattan i rummet. Vi gick till receptionen o sa till om det, hennes förklaring var att AC uppe på taket var på. Aja struntsamma vi skulle bara sova en natt tänkte vi. Undra hur det ser ut under den där mattan? :) Vi drog iallafall ut och käkade mat och drack lite öl innan vi la oss. Flagstaff var en liten by som man kan jämföra med Hofors hemma. Men det var mycket finare. Många små byggnader överallt och inte som resten av USA, där man inte ser dagsljus i vissa städer av alla byggnader.
Vaknade upp ca 8 på morgonen för att käka frukost. Efter frukosten drog vi vidare till Grand Canyon. Väl framme möttes vi av en helt sjuk utsikt. Det är svårt att förklara hur ENORMT stället var. Vi tog massa bilder och gick runt där i ca 2 timmar. Efter Grand Canyon drog vi oss vidare mot Las Vegas. Vägen mellan städerna var stundtals helt död. Det fanns inga matstället eller bensinstationer någonstans. Kul om man skulle få soppatorsk. Det är enormt mycket trafik här, vägen in till städerna är oftast 6 filiga. Måste endå hylla Wabbe som läser kartor som en levande GPS medans jag kör. Vi kom fram till hotellet utan problem, parkerade bilen och hittade tillslut incheckningsdisken. Hotellet är grymt stort och känns ibland som en labyrint. Vad gör det när vi sover i varsinna queen size bäddar för 100kr/natten mitt i centrala Las Vegas. Hotellet vi bor på heter Palace Station. Nu ska jag väcka Wabbe, hoppas han inte spöar mig. Hejdå. Väckte Wabbe och gratulerade han på namnsdagen och frågade hur han mådde. Som svar fick jag " Jag känner mig som ett sargat sidfläsk" HAHA JAG DÖR AV GARV!

Kommentarer
Postat av: björte

Jag hoppas att ni fyller på reskassan så ni kan komma upp er på något riktigt lyx rum idag 2011-02-25 är det endast6 minus rena våren Brynäs vann i går mot Timrå 6-4 3 poäng upp till fjärde plats

2011-02-25 @ 07:25:44
Postat av: Melike

bruna ni har blivit !

2011-02-25 @ 15:42:00
Postat av: deniz

sargat sidfläsk... hur kommer man på en sån fras? coolt med gran canyon, alltid vela sett det. puss på er bruna fina pojkar.

2011-02-25 @ 18:21:06
URL: http://denizbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0